مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تایباد گفت: جوامعی که آموزش‌وپرورش را در اولویت قرار داده‌اند همواره محکوم به دانایی، پیشرفت و قدرت بوده‌اند و تربیت متعالی جزو برنامه‌های بااهمیت سند توسعه کشور است.
کد خبر: ۹۵۹۶۸۳۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، محمود افکن پور در آیین تجلیل از معلمان نمونه و تلاشگر تایباد اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان نیازمند هدیه و جملات تحسینی نیستند، بلکه نیازمند تکریم در تمام سال برای داشتن پشتوانه‌ای جهت تربیت نسلی متعالی برای آینده هستند.

 مولانا غلام نبی توکلی، امام‌جمعه اهل‌سنت تایباد نیز ضمن گرامیداشت مقام معلم اعلام کرد: ارج‌نهادن به جایگاه معلم ارج‌نهادن به مقام علم و دانش است و اولین آیه قرآنی خطاب به پیامبر نیز بر اهمیت دانش تأکید کرده است.

 وی با استناد به حدیث پیامبر (ص) إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من معلّم برانگیخته شدم، توضیح داد: معلمان شأن بالایی دارند، معلمی شغل نیست و مقام معلم اهمیت زیادی دارد.

 امام‌جمعه اهل‌سنت تایباد ادامه داد: گلایه‌های معلمین در بحث معیشت به حق هست و دولت‌ها هم باید به این موردتوجه ویژه داشته باشند و باید بیشترین بودجه در وزارتخانه‌ها به آموزش‌وپرورش اختصاص یابد.

 در ادامه محمد رضایی، معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تایباد عنوان کرد: دغدغه اصلی فرهنگیان معیشت است و در چند سال گذشته معیشت معلمان دچار مشکلاتی شده که با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بخشی از آن حل شده است.

وی افزود: تقدیر و تشکر از معلمین ضروری است و باید به نحو احسن اجرا شود. کمبودها و کاستی‌هایی در مدارس وجود دارد و باتوجه‌به اعتبار کمی که به مدارس داده می‌شود مدیران مدارس زحمت مضاعفی می‌کشند تا با استفاده از ظرفیت خیرین مشکلات مدارس را برطرف کنند که جای تقدیر دارد.

 رضایی خاطرنشان کرد: نقش و وظیفه معلمی در ارکان جامعه بیداری جامعه است و آموزش مطالبه‌گری به نسل جدید یکی از مهم‌ترین اقدامات معلمان است.

 

 خبرنگار/حسین رحمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار